אורן קובי: מה זה מדרסים?

אורן קובי – הקשר של מדרסים לאיכות הריצה

אורן קובי הוא מאמן ריצה שמאמין גדול בקשר בין מדרסים לאיכות הריצה ובמאמר זה הוא מסביר מה זה מדרסים ואיך הם משפיעים על תהליכי הריצה שלכם.

ע"פ אורן קובי מאמן הריצה, נעלי ריצה נועדו לספוג את ההלם של המכה עם הקרקע. המדרסים הם רכיב המספק ריפוד, תמיכה בקשת ויציבות נוספת.

מדרסים הם מרכיב בנעל המספק ריפוד, תמיכה בקשת ויציבות נוספת. זה חלק חשוב מנעלי הריצה שלך מכיוון שהוא יכול לעשות את כל ההבדל בין ריצה נוחה לריצה שמשאירה אותך בכאב.

אורן קובי מסביר כי למדרס יש הרבה מרכיבים שונים כולל ריפוד, הסופג את הפגיעה מהריצה ומעניק נוחות לכפות הרגליים; תמיכת קשת המסייעת בפיזור משקל שווה על כף הרגל; כוס עקב המונעת החלקת כף הרגל בתוך הנעל; ורפידות מטטרסל המספקות ריפוד נוסף לכדור הרגליים.

מדרסים הם פיסת חומר דקיקה ושטוחה המצפה את פנים הנעל ומספקת ריפוד ותמיכה לכף הרגל. ברוב המקרים, הם עשויים קצף או גומי.

המדרס ממוקם בדרך כלל בין הסוליה הפנימית של הנעל (השכבה שבאה במגע עם כף הרגל) לבין סוליה חיצונית (השכבה שנוגעת בקרקע). ברוב הנעליים הוא מקובע לשתי השכבות בעזרת דבק.

מדרס הוא תוספת נשלף שניתן לשים בתוך הנעל כדי לספק תמיכה נוספת לקשת ולעקב. הרבה אנשים לובשים מדרסים לנעלי ריצה מכיוון שהם עוזרים לכאבי כף הרגל, כאבי שוק, פלנטר פאסייטיס ובעיות אחרות בכף הרגל.

מדרסים זמינים בסוגים רבים ושונים של חומרים, מהקצף המסורתי ועד למילוי ג'ל או מילוי אוויר. חלקם מיועדים למטרות ספציפיות כמו מניעת פרונציה או מתן ריפוד נוסף לעקב או לכדור כף הרגל.

האם אפשר לרוץ עם מדרסים? אורן קובי עונה!

אורן קובי מציין שבשביל לרוץ עם מדרסים צריך קודם כל לדעת איזה סוג מדרסים אתם רוצים. יש אנשים שמעדיפים נעלי ריצה עם אורתוטיקה או תומך קשת בעוד שאחרים עשויים לרצות משהו מינימליסטי יותר. ישנם סוגים רבים ושונים של נעלי ריצה וחשוב לבחור את הנכונות לצרכים שלך.

קשה מאוד למצוא את נעל הריצה המושלמת כי לכל אחד יש רגליים שונות. יש אנשים שזקוקים לנעל מרופדת יותר, בעוד שאחרים זקוקים לנעל מוצקה יותר.

הדרך הטובה ביותר למצוא את זוג נעלי הריצה המושלם שלך היא ללכת לחנות ולנסות כמה שיותר זוגות. נעלי ריצה נועדו להגן על הרגליים שלך מכאבי הריצה. לפי דבריו של אורן קובי, יש להם סוליה עבה כדי לספוג את הזעזוע ולספק יציבות, וניתן לייצר אותם גם ממגוון חומרים הנעים מפלסטיק סינטטי ועד גומי טבעי. המדרסים בנעלי ריצה מציעים הגנה נוספת על כף הרגל והקשת.

איך יודעים אם אני צריך מדרסים?

אורן קובי מציין שנעלי ריצה לא רק יעזרו לך להימנע מפציעות אלא גם יכולות להפוך את חווית הריצה שלך לנוחה יותר. אם אינך בטוח אם נעלי הריצה שלך זקוקות למדרסים, הנה כמה סימנים שכדאי לשים לב אליהם:

– יש לך כאב בקשת כף הרגל או העקב לאחר ריצה ארוכה

– אתה מרגיש כאב או חוסר תחושה בכפות הרגליים בעת הליכה או עמידה ממושכת

– אתה מרגיש כאב בכדור כף הרגל שלך כאשר אתה נועל נעליים חדשות

אם אתה רץ יותר משנה ואתה חווה אחד מהתסמינים הבאים, כדאי לשקול לקבל מדרסים.

– כאבים בכפות הרגליים או ברגליים, במיוחד בתחילת הריצה.

– כאבים בגב התחתון.

– תחושה שכפות הרגליים מתגלגלות פנימה או החוצה בזמן הריצה.

– מידת כף הרגל שלך גדלה ביותר ממידת נעל אחת עם הזמן.

נעלי ריצה הן דרך מצוינת להישאר פעילים ובריאים. אבל, אם אתה חווה כאב או אי נוחות בזמן ריצה או הליכה, ייתכן שתצטרך מדרסים.

המטרה של מדרסים היא לספק ריפוד ותמיכה לכף הרגל. זה יכול גם לעזור לשפר את היישור או להפחית פרונציה. אתה יכול לקנות מדרסים בחנות נעליים, אבל הם זמינים גם באינטרנט. אם אינך בטוח אם אתה צריך מדרסים, שאל את עצמך את השאלות הבאות:

-כואבות לך הרגליים אחרי ריצה קצרה?

-האם כפות הרגליים שלך מרגישות כואבות במהלך הריצה או אחריה?

-האם הקשתות שלך גבוהות מדי (או נמוכות מדי)? האם יש לך כף רגל ישרה?

-האם יש לך בעיות אחרות בכף הרגל שגורמות לכאב? למשל בבוהן? בעקב?

 

אהבת? אפשר לשתף!

אולי יעניין אותך

יש לך שאלה?

מה זה?

דילוג לתוכן