מה זה גלוטן? מה זה בלי גלוטן? מה זה צליאקים?

גלוטן הוא חלבון המצוי בחיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל. זה עוזר לקשור מזונות יחד ונותן להם מרקם לעיס.

דיאטות נטולות גלוטן הופכות פופולריות יותר מכיוון שהן עוזרות לאנשים עם רגישות לגלוטן או צליאק להימנע מהחלבון.

גלוטן נמצא גם במזונות מעובדים רבים ולכן יכול להיות קשה להימנע ממנו לחלוטין.

גלוטן הוא חלבון המצוי בחיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל. זה מה שנותן לבצק ללחם את המרקם האלסטי שלו ועוזר לו לתפוח.

גלוטן הוא חלבון המצוי בחיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל. זה מה שנותן לבצק הלחם את המרקם האלסטי שלו ועוזר לו לתפוח. גלוטן נמצא גם במזונות רבים אחרים כמו פסטה, דגני בוקר, רטבים ורוטב סויה.

דיאטות ללא גלוטן הופכות פופולריות יותר ככל שאנשים מגלים את היתרונות של מוצרים ללא גלוטן.

גלוטן הוא החלבון המצוי בחיטה, שעורה, שיפון ודגנים אחרים.

גלוטן הוא החלבון המצוי בחיטה, שעורה, שיפון ודגנים אחרים. הגלוטן הוא זה שנותן לבצק את הגמישות שלו ועוזר לו לתפוח. זה גם מספק מרקם לעיס למאפים.

מה זה בלי גלוטן?

גלוטן הוא חומר מורכב של חלבון המצוי בדגנים שונים, כגון חיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל.

דיאטות ללא גלוטן הופכות פופולריות יותר בשנים האחרונות. הוכח כי גלוטן יכול לגרום לבעיות בריאותיות רבות כמו מחלת צליאק או רגישות לגלוטן שאינה צליאק.

גלוטן הוא חלבון המצוי בחיטה, שעורה, שיפון ושיבולת שועל. הגלוטן הוא מה שנותן ללחם את המרקם הלעיס שלו ועוזר לו לתפוח.

גלוטן נמצא לעתים קרובות בחלק מהמאכלים האהובים עלינו כמו בצק פיצה, פסטה ולחם. אבל מה אם אתה ללא גלוטן? ישנם תחליפים רבים למוצרים המכילים גלוטן שיכולים להיות טעימים בדיוק כמו המקור.

גלוטן הוא חלבון המצוי בחיטה, שעורה ושיפון. הוא משמש לעתים קרובות כדי להפוך מאכלים כמו לחמים, פסטות ומוצרי מאפה אלסטיים יותר.

מוצרים נטולי גלוטן מיוצרים ללא סוגי דגנים אלה. הם עשויים גם להיעשות עם מרכיבים אחרים כמו קמח אורז או קמח שקדים.

אנשים הרגישים לגלוטן יכולים לאכול מוצרים ללא גלוטן מבלי לדאוג לחלות מחלבון הגלוטן. הסיבה לכך היא שהמזון אינו מכיל אף אחד מהדגנים הספציפיים המכילים גלוטן.

מה זה צליאקים?

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית הפוגעת במעי הדק. זה נגרם מתגובה לגלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה, שיפון ודגנים אחרים. התסמינים של מחלת הצליאק משתנים מאדם לאדם אך יכולים לכלול שלשולים, כאבי בטן ונפיחות. במקרים מסוימים זה יכול גם לגרום לירידה במשקל או עייפות.

הטיפול היחיד במחלת הצליאק הוא הוצאת גלוטן מהתזונה. משמעות הדבר היא הימנעות ממזונות כגון לחמים ומאפים העשויים מקמח חיטה או מרכיבים אחרים המכילים גלוטן; פסטה; רוב דגני הבוקר; קרום פיצה; רוטב סויה; בירה; סוגים רבים

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית הפוגעת במעי הדק. זה נגרם מתגובה לגלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שיפון, שעורה ודגנים אחרים. מערכת החיסון תוקפת בטעות את רירית המעי הדק בעת בליעת גלוטן. זה יכול להוביל לנזק למעיים ולתסמינים כגון שלשולים או עצירות, כאבי בטן או התכווצויות, נפיחות וגזים.

התסמינים של מחלת הצליאק יכולים להיות קלים או חמורים, תלוי אם היא גורמת לנפיחות קלה בלבד במעיים (קלה) או לנזק גדול (חמור). מחלת צליאק לרוב אינה מאובחנת מכיוון שרבים

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית הפוגעת ברירית המעי הדק, ומונעת ממנו לספוג חומרים מזינים מהמזון.

אנשים הסובלים מצליאק אינם יכולים לאכול מזונות המכילים גלוטן, חלבון הנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. מזונות אלו עלולים לפגוע במעי הדק ולגרום לתסמינים כמו שלשולים, עצירות וכאבי בטן.

אנשים עם צליאק נמצאים בסיכון למחלות אוטואימוניות אחרות כמו סוכרת מסוג 1, מחלת בלוטת התריס או דלקת מפרקים שגרונית.

אהבת? אפשר לשתף!

אולי יעניין אותך

יש לך שאלה?

מה זה?

דילוג לתוכן