מה זה OCD?

מה זה OCD? הפרעה טורדנית כפייתית (OCD) היא הפרעת חרדה המאופיינת על ידי מחשבות חודרניות המייצרות אי שקט, פחד או דאגה, ועל ידי התנהגויות כפייתיות שמטרתן להפחית את החרדה הנלווית. ההערכה היא כי 2.3% מהמבוגרים בארצות הברית סובלים מ-OCD. אנשים עם OCD עשויים לחוות מחשבות או תמונות חוזרות על דברים כגון חיידקים, לכלוך או פולשים; ייתכן שיש להם גם דחפים לבצע טקסים מסוימים כמו ספירה או שטיפת ידיים. תסמינים אלו עלולים להפריע לחיי היומיום של האדם ועלולים לגרום למצוקה ואף לנכות אם לא מטופלים כראוי. למרות שזה נקשר להפרעת קשב וריכוז (ADHD), הגורמים המדויקים ל-OCD עדיין לא ידועים.

הפרעה אובססיבית-קומפולסיבית (OCD) היא מצב בריאותי נפשי המשפיע על כ-3.3 מיליון אנשים בישראל. הוא מאופיין במחשבות, רגשות, דימויים ותחושות חודרניות וחוזרות שמובילות להתנהגויות או טקסים כפייתיים. אנשים עם OCD עלולים לחוות מחשבות לא רצויות הקשורות לפחד מזיהום, סדר, או פגיעה בעצמם או באחרים. מחשבות אלו יכולות להיות מלוות בתסמינים גופניים כגון הזעה, רעד ובחילות. אנשים עם OCD מתקשים לרוב להתרכז במשימות ועלולים להתקשות בביצוען בשל ההתמקדות האינטנסיבית שלהם במחשבות והתנהגויות החודרניות. עם טיפול מתאים, אנשים רבים מסוגלים לנהל את הסימפטומים שלהם ולנהל חיים פרודוקטיביים.

מהם הגורמים להפרעה טורדנית-כפייתית?

אנשים הסובלים מ-OCD חווים מחשבות מתמשכות ובלתי נשלטות שעלולות להוביל להתנהגויות כפייתיות. למרות שהגורם המדויק ל-OCD אינו ידוע, מאמינים כי מדובר בשילוב של גורמים גנטיים, סביבתיים ונוירוביולוגיים. ייתכן גם שאירועי חיים או חוויות מסוימים יכולים לעורר את הופעת OCD אצל אנשים מסוימים.

הפרעה טורדנית כפייתית (OCD) היא הפרעה נפשית המשפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם. הוא מאופיין במחשבות, דימויים או דחפים מתמשכים וחודרניים הגורמים לחרדה ומצוקה. אנשים עם OCD עשויים לעסוק גם בהתנהגויות כפייתיות כדי לנסות להפחית את החרדה שלהם. אמנם אין תרופה ל-OCD, אך ניתן לטפל בו בטיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), תרופות או שילוב של שניהם.

אהבת? אפשר לשתף!

אולי יעניין אותך

יש לך שאלה?

מה זה?

דילוג לתוכן