מה זה עור בריא ועשיר?

האם חשבתם פעם על העובדה שהעור שלנו הוא האיבר הגדול ביותר בגוף? בעוד שהאיברים הפנימיים הגדולים הם הכבד והריאות, העור מכסה שטח ענק, שטח של גוף שלם, והוא גורם לאיברים הללו להראות קטנים למדי. מה שכן, קטנים ככל שהוא גורם להם להיראות מבחינת מידות, הרי שאותם לא רואים, ואת העור דווקא כן. אז איך נוכל לשמור על העור שלנו בריא ועשיר, נאה ואסתטי?

אף אחד לא רוצה עור יבש, מקושקש, מלא בקמטים ומלא בפיגמנטציה. כולנו מעדיפים עור חלק, נאה, אחיד, עם לחלוחית שקורנת מבריאות. אך מה לעשות, החיים והזמן לוקחים מאיתנו את הנעורים, ועימם את האסתטיקה של העור המתוח והצעיר שהיה לנו.

אל תתייאשו, יש מה לעשות לגבי זה, וניתן בהחלט למקסם את העור שלנו ולהביא אותו למצב אופטימלי, בטח לקראת הקיץ ובמהלך הקיץ, או אז העור שלנו חשוף במיוחד, גם לעינינו, גם לעיני אחרים, וגם לסכנות האורבות לו בחוץ. זה מתחיל במודעות לבריאות העור, וממשיך בפניה לרופא עור מומחה באתר https://www.medico.co.il/.

מה בעצם פוגע בעור?

  1. קרינה מהשמש – השמש הקופחת של הקיץ הישראלי לא מרחמת על העור של העם. בעוד שבמזרח הרחוק נהוג ומקובל להסתובב עם מטריות גם בקיץ, כדי לבלום את קרני השמש מלפגוע באיכות ובבריאות העור, הרי שכאן בישראל, פרט לכמה מהגרים שהביאו עימם את המנהג לישראל, הרי שהישראלי הממוצע פשוט צועד בשמש כאילו לא מדובר באירוע חריג כלל וכלל. חשוב להישמר מפני השמש החמה ולהיחשף אליה רק בשעות הבריאות, בבוקר המוקדם או אחר הצהריים המאוחרים. בכל שאר הזמן יש להימנע מחשיפת העור לשמש.
  2. עישון – לא נעים להודות, שכן העישון הוא מנהג שכבר דבר בו שם רע ובצדק, עם מחלת הסרטן ועם פגיעה בשיניים ובפה, בריאות ובכלל. מה שרבים לא מודעים אליו זה שהעישון פוגע גם באיכות העור שלכם, ויוצר נזקי עור שונים ומגוונים – עוד סיבה מצוינת להימנע מעישון לחלוטין.
  3. זיהום אוויר – יש לא מעט חומרים באוויר שסביבנו. אם אתם הישראלי הממוצע, אתם מבלים לא מעט מזמן החיים שלכם בסביבה אורבנית או אורבנית למחצה. הרבה אנשים מגיעים לראות רופא עור בחיפה או בתל אביב בעקבות חשיפה לגורמים מזהמים שיצרו תגובה על העור שלהם. זה לא שהאוויר בישראל גרוע יותר מהרבה מדינות אחרות בעולם, אבל הוא גרוע דיו כדי לכלול לעיתים חומרים וחלקיקים שעצם נוכחותם על העור פוגעת בו, יוצרת ריאקציות שונות, יובש, גרד וכיו"ב. לכן יש לוודא כי העור שלכם נקי וחף מלכלוך ואבק מצטברים.
  4. מקלחות – כן, קראתם נכון, מקלחת יכולה לפגוע בעור, ולמרות שלא מדובר בפגיעה אנושה, הרי שכן מדובר בפגיעה כרונית, שכן אנו מתקלחים כל יום, וחלקנו יותר מפעם אחת ביום, בטח בקיץ. המקלחות מייבשות את העור וחשוב לשמור על הלחלוחית שלו עם קרם לחות, בטח אם אתם מתלקחים כמה פעמים ביום.

אהבת? אפשר לשתף!

אולי יעניין אותך

יש לך שאלה?

מה זה?

דילוג לתוכן